UNGA MAMMOR...

Vardag | 2010-03-09 | 13:42:06 Kommentera här! » 0 st

... Vad tycker ni om unga mammor? Det blir min fråga till er idag.

Jag har kollat in en tjejs blogg som blev gravid när hon var 13 år. I hennes blogg skriver hon om att vara ung mamma när man bara är 16 år.
Hon lever i en lägenhet med sin dotter på 2 år. Hennes blogg hittar ni här!
Den här tjejen har varit med i Outsiders om "att ha barn när man själv bara är ett barn". Har kollat på det avsnittet och jag blir glad över att se det för de tre tjejerna som är med i programmet gör ett jätte bra jobb som unga mammor!

Men nu till vad jag tycker,
Jag har inget emot det. Känner man sig mogen och vill ha barn när man är ung, så tycker jag att det är helt okej!
Jag tycker att det är samma sak som att få barn första gången när man är trettio år som när man är fjorton.
Däremot skulle jag inte kunna tänka mig att bli gravid när jag går i åttonde klass. Jag känner mig inte mogen till att ha ett barn än, och jag vill kunna vara med mina kompisar och gå i skolan utan att tänka på något barn! Sen får jag ju se vad som händer!

Det är så jag tycker om unga mammor. Som sagt, vad tycker ni?






Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!